Ключов капиталов проект за Северна Македония през следващата година ще бъде изграждането на железопътната линия към България

  • Written by:

Изграждането на пътната инфраструктура между Северна Македония и България, която е част от международния транспортен коридор № 8, продължава да бъде между приоритетните теми на македонското правителство. Това заяви вчера македонският министър на транспорта и съобщенията Благой Бочварски, по време на пресконференцията, на която представи бюджета на неговото министерство за 2021 година.

Министър Бочварски изтъкна, че Северна Македония е във фаза, в която са необходими големи инвестиции в инфраструктура като предпоставка за възстановяване и бързо развитие на страната. Следователно за 2021 г. министерството на транспорта и съобщенията е изготвило бюджет, който ще даде възможност за навременна реализация на всички капиталови инвестиции.

Според Благой Бочварски, ключов капиталов проект на който ще се обърне голямо внимание е изграждането на железопътната линия на коридор №8, за който в бюджета са определени почти 30 милиона евро. Фокусът на правителството е изграждането на железопътната линия между Северна Македония и България, а през следващата година трябва да бъде обявен търг за изграждане на първият участък от Куманово до Беляковце, както и  на останалата част от втория участък – от Беляковце до Крива паланка.

Министърът Бочварски каза, че за втория и третия участък от железопътната линия трябва да бъдат изградени общо 91 мост и 32 тунела, а  самият граничен пункт на жп линията ще се намира в тунел. Той подчерта, че за трите фази на железопътната линия до България са изготвени предпроектни проучвания, проектна документация и основен проект, въз основа на който е определено, че стойността на трите фази е 600 милиона евро.

На журналистически въпрос, дали този проект изобщо трябва да се направи, защото е много скъп, министър Бочварски отговори, че изграждането на коридор №8 ще даде предимство на македонските компании и свързване със съседните страни в посока изток-запад, така както Коридор 10 осигурява връзка в посока север-юг.

Той напомни, че паневропейският коридор №8 е много важен както за Северна Македония, така и за ЕС, и заради това ЕС дава сериозен принос за изграждането на тази железница, като предоставя безвъзмездни средства и заеми. Тази жп линия е абсолютно необходима не само за пътническия, но и за товарния транспорт, защото в момента товарният транспорт участва с обем от 90%, а само 10% е участието на пътническия транспорт в общия транспорт по коридор № 8.

Източник: ГЛАС ПРЕСС

Новини по региони

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!